8 manfaat DETOX pada tubuh cegah penyakit kronik


Dalan 2 tahun kebelakangan ini perkataan DETOX agak popular dikalangan netizen.Tetapi pemahaman terhadap DETOX adalah berbeza-beza.


JOM KITA BACA LAGI

8 MANFAAT DETOX PADA TUBUH 

1.PENURUNAN BERAT BADAN

Toxin berlebihan mengurangkan kemampuan semulajadi badan untuk membakar lemak dimana sebenarnya menyebabkan berat semakin bertambah.


2.KOLON SIHAT ( ELAK KEMBUNG DAN ANGIN )

Usus merupakan organ yang membawa sisa-sisa dari tubuh badan seperti makanan kurang serat, lemak yang tidak sihat,makanan terproses yang mana akan menyumbat sistem badan kita yang akan membuatkan kita berasa kembung perut, buncit dan berat yang sangat susah nak turun.Akibat daripada hal ni,macam-macam penyakit akan timbul seperti kanser kolon.


3.KURANGKAN MENGIDAM

Bila badan kita sudah dibersihkan dari toksin, dan menggantikannya dengan nutrien yang betul kesannya sensor otak akan lebih sensitif dengan pemakanan sihat.Percayalah!!Ia sangat membantu mengurangkan ketagihan Kafein, Gula dan lemak2 yang wowww!!


4.TINGKATKAN TENAGA

Secara semulajadinya memang badan manusia mampu menyah toksin dengan sendiri.Walau bagaimanapun kemampuan organ detox menjadi terbeban dan terpaksa menggunakan banyak tenaga utk neutralkan toksin.Tenaga yang digunakan bergantung tahap toksin yang tersimpan dalam organ.Oleh sebab itu detox membantu mengembalikan kembali tenaga yang hilang setelah toksin berjaya disingkirkan.Stamina???Mesti power lepas ni!


5.KULIT LEBIH BAIK

Kulit ialah organ yang paling besar pada tubuh badan manusia.Dan luaran kulit adalah lambang kesihatan dalaman.Kulit juga menyingkirkan toksin melalui peluh dan sekiranya peluh terdapat lebihan toksin ia  akan menyebabkan beberapa keadaan kulit tidak sihat seperti jerawat.Sekiranya detox dilakukan,ia lebih memudahkan kulit utk mendapatkan hasil yang sihat.


6.MENGURANGKAN STRESS

Apa kaitan dengan DETOX?Sebenarnya ada kaitan.Bila mana badan dipenuhi toksin secara tidak sedar ia akan menyebabkan stress.Toksin akan menyebabkan hormon stress Kortisol tak dapat ditenangkan..walaupun sudah dijampi.Jadinye "pembersihan toksin' mampu bersihkan minda dan meningkatkan kemampuan berfikir.


7.MENGUATKAN SISTEM IMUN

RADIKAL BEBAS!!Korang tahu tak kita hari-hari diserang oleh radikal bebas ni.Segala asap apa yang kita tak sedut?Hadap jem lagi..stress pun boleh sebabkan sel jadi pendek.Radikal bebas berusaha keras utk lemahkan sistem imun kita.Jadi dengan detox kita bina kembali sistem imun yang telah diceroboh tadi.


8.TIDUR YANG LEBIH BAIK

Toksin terutamanya logam berat mengganggu keseimbangan sel dan membina kawan baru iaitu RADIKAL BEBAS..( dia lagi) yang mana mengganggu hormon tidur yang sihat yang kadang kala akan menyebabkan INSOMNIA.Sokongan detox mampu menyingkirkan logam berat dan mengubah jam biologi tidur kita secara normal.



REFERENCES: 1. Arsenescu, V., Arsenescu, R. I., King, V., Swanson, H., & Cassis, L. A. (2008). Polychlorinated biphenyl-77 induces adipocyte differentiation and proinflammatory adipokines and promotes obesity and atherosclerosis. Environ Health Perspect , 761-768. 2. Grün , F., & Blumberg, B. (2006). Environmental obesogens: organotins and endocrine disruption via nuclear receptor signaling. Endocrinology, 50-55. 3. Grun, F. (2014). A Theory of How Chemicals Cause Obesity Curr Opin Endocrinol Diabetes Obes. Curr Opin Endocrinol Diabetes Obes, 453-459. 4. Matsumura, F., & Moreno-Aliaga, M. J. (2002). Effects of 1,1,1-trichloro-2,2- bis(p-chlorophenyl)-ethane (p,p’-DDT) on 3T3-L1 and 3T3-F442A adipocyte differentiation. Biochem Pharmacol, 997-1007. 5. Olsen , H., Enan, E., & Matsumura, F. (1998). 2,3,7,8-Tetrachlorodibenzo-p-dioxin mechanism of action to reduce lipoprotein lipase activity in the 3T3-L1 preadipocyte cell line. J Biochem Mol Toxicol, 29-39. 6. Michael Berk, Lana J Williams, Ana C Andreazza, Julie A Pasco, Seetal Dodd, Felice N Jacka, Steven Moylan, Eric J Reiner, Pedro V S Magalhaes. 2014. Pop, heavy metal and the blues: secondary analysis of persistent organic pollutants (POP), heavy metals and depressive symptoms in the NHANES National Epidemiological Survey. BMJ Open. 7. Romilly, E., Hodges , & Minich, D. M. (2015). Modulation of Metabolic Detoxification Pathways Using Foods and Food-Derived Components: A Scientific Review with Clinical Application. Journal of Nutrition and Metabolism, 23. 8. Marth E, E., Jelovcan , S., Kleinhappl , B., Gutschi , A., & Barth, S. (2001). The effect of heavy metals on the immune system at low concentrations. Int J Occup Med Environ Health, 375-86. 9. Reiter J. R., Manchester C. L., Dun-Xian T. 2010. Neurotoxins: Free Radical Mechanisms and Melatonin Protection. Curr Neuropharmacol: 194–210.

ULASAN PAKAR DETOX SHAKLEE OLEH MASTER FIRDAUS




TESTIMONI BERJAYA DETOX


Yg ni saya sendiri ni sebelum tu 76kg
Selepas bersalin buat soft detox sbb ibu menyusu lain sikit cara detox so dpt 64kg





KLIK SET DETOX ORGAN SIHAT UNTUK MULAKAN DETOX DENGAN SEGERA!!


HUBUNGI 0106300503 BAGI MENDAPATKAN CARA DETOX YANG SEBENAR DAN CARA-CARA UNTUK DETOX DENGAN MUDAH!

HUBUNGI HAWA 0106300503 UNTUK MENDAPATKAN TAWARAN DISKAUN 20% PRODUK DETOX SERTA MENDAPATKAN GANJARAN LAIN!

0 comments: