TIPS mengunjungi rumah terbuka yang perlu tahu

TIPS PERGI RUMAH TERBUKA
---------------------------------------
ni opah cun..hehe


1- Persalinan 
Biasanya dalam sehari adalah 3 open house kita nak hadir dan jarak perjalanan mungkin agak jauh..berpeluh juga tu.kita pulak berkeluarga.. Pastikan anda membawa barang keperluan seperti sepersalinan baju sendiri,suami dan anak.Letak siap2 dalam bonet. 

2.Niat
Haa..korang kalau awal2 niat nak melahap lupakannya aje..takut open house jadi open sesame.. Mesti niat nak ziarah dan merapatkan silaturahim sesama insan baru Thor Baek. Ada makanan??alhamdulillah..

3.Bijak menu
Hamboih.. Mentang2 ada 20 menu...1 menu 1 pinggan hadap.. Euww..mesti pilih menu..makan yang belum pernah rasa atau yang belum makan di open house sebelumnya. Dan..berpada2 la portion tu kan..ambil tu sikit..ni sikit..haa...

4.Wasatiah
Makan mana yang ada la sayang...jangan kau minta tambah pula kalau dah habis.. Tah itu je bajet tuan rumah..kita datang kan bawa pahala..

5.syukur selalu
Kebetulan pula 3 open house tu tiga2 hidang menu sama..habis makan kau komen pulak dan banding2kan siap depan tuan rumah..ingat kau masterchef? Syukur orang jemput makan kan..

6.akhir tapi penting
Sediakan tumbler air masak@tapis dalam kereta.Makan lecithin + alfalfa utk serap lelemaks lontong sup gearbox segala.Malam pulak herbalax untuk sucikan usus. Jadi esok boleh la open house dengan aman perut lega.

Nak set sedut lemak?pm makcun

Eh eh??bukan makcun pi New York ke raya pertama?? 

0 comments: