Bukan krim biasa yang membuatkan nyamuk tak suka

Bangun dari tidur tengok2 badan dan berbintat merah.Oh,semalam lupa nak pasang ubat nyamuk.Tetiba teringat bala Allah ZIKA pula muncul.Tak habis lagi dengan nyamuk Aedes yang menyebabkan denggi lain pula yang datang.
Lagi la rasa nak jadi iron man kan..pakai baju besi takdela sakit nyamuk gigit.

Makcun pun risau juga.Dah la duduk di ceruk kampung.Nyamuk hutan semua ada.Tapi kan ada satu krim ni salah satu  kandungan dia nama  saintifik Mellissa Officinalis atau nama english dia ' lemon balm'.Haaa...sweet je nama di kan.Tumbuhan ni tergolong dalam tumbuhan herba.Adik beradik dengan peppermint.Kalau secara tradisional orang ambil daun dia ramas-ramas kemudian gosok pada kulit.Dia ada satu elemen yang nyamuk tak suka.Sesuai sangat untuk yang selalu berkebun ke masuk hutan ke,Subhaanallah..

eh..banyak lagi..ada kajian juga remedis pakai daun ni boleh hilang stress tau.Terapi bagi tenang jiwa sambil zikir2 nama Allah.

Dan paling best krim ni dah di adun atau di ' blend' with nature.Ewah...eh,betul la makcun cakap ni.Krim yg sangat nyaman dan best.Tiada langsung bahan kimia merbahaya.Tak caya?nah cek kandungan..ha acaner?



Tambah pula ada diantara korang yang sedang mengandung elok la pakai krim herba ni sapu seluruh badan masa nak tidur.Dapat pulak bonus kulit lembut dan lembab gitu.Yang gatal ekzema yang tergaru-garu tu.Ada baby pun boleh pakai.Siapa tak sayang baby kan.Sapu je kat muka kaki tangan.Tak bahaya pun.

Best kan HERBAL BLEND dari Shaklee ni...

nak?

kontek makcun
0106300503

0 comments: