Cara atasi keletihan selepas bersalin

Tipulah tak letih.

Dari mula disahkan hamil sampai la bersalin mana ada moment rehat2 tepi pantai pergi spa segala. Kalau dah mak2 tu, kerja rumah kena beres. Baju suami nak kena gosok. Baju sekolah anak2 dah iron sebulan. Memang begitulah kan wanita ni. .Baik.. Sabar..

Tapi sabar ada hadnya.. Toleransi dengan suami, bagitahu yg lepas bersalin ni tugasan rumah suami kena ambil alih.Hantar anak2 ke sekolah .Siapkan pakaian,sarapan.Kain basuh dan lipat .Ehh . Pendek cite buat je la apa yg isteri buat tu.

Lepas bersalin adalah moment merehatkan diri dari sebarang kerja rumah minima seminggu kalau normal. Ceaser lama la sikit .

Siapa yang lepas bersalin rileks je terus jalan2 travel ?

Rasanya idakle kot ye

Letih tu berganda

Jadi mcm mana ya ibu2 nak hilangkan keletihan tu? ?

Pengalaman saya ceaser 2x letih tu sebab kena bius dan lama dok terbaring sementara nak stabil.

Lepas tu letih dok hospital yang panas, sesak (musim).. Yelah.. Hospital kerajaan kan.

Saya memang mendapatkan tenaga dengan mengamalkan beberapa jenis suplemen.

VIVIX
Disebabkan saya ceaser saya nak luka saya cepat kering dan elok luar dalam .

B COMPLEX
Rasa stress mcm nak meroyan. Cegah dulu dgn b complex ni .Mengelakkan kemurungan atau baby blues.

VITAMIN C
Memang membantu sangat ibu supaya luka tidak infection.

OSTEMATRIX
Ini mmg wajib. .Wajib.. Saya menyusu jenis duduk sebab takut baby tersedak. Jadi nya lenguh pinggang tak boleh kata. Habis satu badan .Jadi penyelamatnya ostematrix. Lagi satu senang berak. Tak risau sembelit .Tidur pun lena .Maksud lena tu bukanla tidur mati. Dia rilekskan urat saraf kita ni so bgn esok lebih segar.

LECITHIN
Ni emergency kalau tetiba kalau rasa mcm nak bengkak susu cecepat makan lecithin .STRESS kalau bengkak susu. Alhamdulillah byk sgt membantu.

Suplemen ni la yang membantu saya lebih bertenaga dan bertahan menyusu selama 2 tahun Alhamdulillah

Utk sebarang maklumat
Hubungi
0106300503
HAWA
PENGEDARSHAKLEESERIMANJUNG

0 comments: