Tips banyakkan susu ibu tanpa stress

Sejak kebelakangan ni selalu pula terbaca ibu-ibu mencari cara atau pun tips untuk menambahkan kuantiti susu ibu.Ramai yang mengadu susu drop dan sebagainya.

Saya selalu berpesan pada ibu-ibu supaya merancang penyusuan sejak dari awal kehamilan.



PERKARA PENTING YANG PERLU DIAMBIL BERAT

1.PEMAKANAN SIHAT

Pemakanan sihat sangat penting dalam pertumbuhan bayi dari awal kehamilan.
Makanan yang di ambil mempengaruhi semasa mengandung,berpantang dan seterusnya menyusukan eksklusif 6 bulan atau sehingga 2 tahun.

2.SUPLEMEN SOKONGAN

Perlu ditekankan disini suplemen bukanlah magis yang membuatkan susu ibu akan terus meriah dihari pertama.Suplemen adalah sokongan kepada pemakanan sihat yang saya sebutkan diatas.

Bagi memenuhi nutrisi,saya suka sarankan ibu mengamalkan suplemen dari awal.Walaupun begitu masih belum terlambat sekiranya ibu-ibu bertukar fikiran sekarang.Teknikal dapat dipelajari.

Kenapa suplemen?

portion makanan pada hari ni yang terlebih kalori tetapi kurang nutrisi.Contoh keperluan protein,DHA-EPA,kalsium megnesium,b-complex tidak mencapai keperluan ODA berbanding RDA.

SET MENYUSU SHAKLEE.

Set Menyusu Shaklee menawarkan beberapa item penting.

ENERGIZING SOY PROTEIN

Sejenis protein berasaskan tumbuhan yang light dan tidak memberatkan buah pinggang berbanding protein haiwan seperti ayam dan daging.
Keperluan protein ibu menyusu lebih dari keperluan orang biasa iaitu sebanyak 25gm sehari.Dan mungkin juga lebih mengikut keperluan ibu sendiri jika menyusu secara kerap.

ALFALFA

Jamu moden yang paling berkesan dalam kualiti susu ibu.Atau lebih dikenali sebagai milk booster.Berasakan tumbuhan alfalfa yang kaya dengan 1000 khasiat.

B - COMPLEX

Ibu sangat memerluan 8 jenis vitamin b dan asid folik yang terkandung dalam B-COMPLEX ini dalam membantu mengurangkan ketegangan atau stress semasa menyusukan.Kerana tubuh ibu2 bekerja keras bagi memastikan kelancaran susu.Sangat penting bagi mengekalkan mood senang dan gembira dengan adanya B-COMPLEX ini.

SUSTAIN RELEASE VITAMIN C

Sumber antioksida kerana tubuh ibu yang mungkin terdedah dengan sebarang kuman viral dan menguatkan sistem imun badan.Jika badan tidak mampu melawan kuman dan jatuh demam kemungkinan susu juga akan drop.

VITALEA

Sumber zat besi dan lebih 80 mineral yang diperlukan setiap hari bagi meningkatkan oksigen dalam darah atau meningkatkan HB dan mencegah anemia.

OMEGA GUARD

Sumber DHA-EPA penting untuk mengawal kolestrol  juga bonus utk kesihatan mata,mengurangkan rambut gugur dan baik untuk pembentukan neuron baby!

OSTEMATRIX

Jika anak mendapatkan kalsium dari ibu, ibu mahu ambil bekalan dari mana pula? Keperluan kalsium ibu menyusu ialah 1000mg sehari.

Bekalan kalsium magnesium,boron,zink yang menguatkan tuang dan gigi ibu supaya bertahan sehingga hari tua.Kerana kalsium juga terdapat dalam darah sebagai ejen pembekuan darah jika tercedera.Jika tidak mencukupi kalsium ibu akan disedut dari tulang yang menyebabkan OSTEOPOROSIS!!

TESTIMONI MEREKA YANG BERJAYA MENYUSU BADAN DENGAN SHAKLEE


Jika ibu berminat mendapatkan set penyusuan dari Shaklee jangan segan2

0106300503
HAWA
PENGEDAR SHAKLEE SERI MANJUNG DAN SEMENANJUNG MALAYSIA

0 comments: